donderdag 22 december 2016

Nieuwe huisgenootjes


zijn 2 van deze drie poesjes bij ons terecht gekomen.

Het uitzoeken bij het pleeggezin.


En op 12 december werden ze gebracht.
De zusjes Saar en Aagje van bijna 4 maanden oud.
Ze schoten gelijk onder de hoektafel en bleven daar een halve dag.


Maar lokken met eten lukt meestal wel.
En geleidelijk kwamen ze uit de schuilplaats.


Ook spelen met breinaalden is altijd leuk.

Al snel kwam Aagje op schoot.
Saartje volgde wat later.



De bewegingen van de spinner vonden ze ook leuk.



Maar op schoot is toch lekkerder.
Ik heb het spinnen maar opgegeven.


Het is fijn dat ze met zijn tweeën zijn.
Ze spelen en ravotten. 
En als ze moe zijn liggen ze samen in hun mandje.




Hun favoriete ligplaats:
op schoot.
Ik moet dan verplicht breien (kan weinig anders dan).


Ze voelen zich al goed thuis bij ons.

Saar en Aagje geboren 20 augustus 2016.
Saar is iets donkerder, daaraan kunnen we ze uit elkaar houden.
En Aagje doet haar naam eer aan, nieuwsgierig!!!

6 opmerkingen:

  1. Ohhhh, wat geweldig Riet!! Wat super dat jullie deze lieve kleine katjes een Gouden Mandje bezorgd hebben! En.. wat zijn ze LIEF!! Heerlijk dat ze het zo goed hebben bij jullie! Ook onze katten komen van deze stichting, die zich zo belangeloos inzet voor het terugdringen van de populatie zwerfkatten in onze provincie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik geweldig! Natuurlijk smelt ik van de aanblik op de foto's ... Maar wat heerlijk dat deze poesjes een thuis hebben gevonden. Had je al meer poezen? Want dan kan het wel eens lastig zijn om zoiets te doen.
    Nou, verplicht breien is ook geen straf. Als ze maar niet steeds je draad doorbijten of de pennen uit je werk trekken!
    Veel plezier met deze twee rakkertjes... En kom maar op met je poezenverhalen..., altijd leuk!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een schatjes. Ik heb zo genoten van je foto's. Zelf ben ik dol op katten maar enorm allergisch. Wat is er met het derde katje gebeurd? Heeft die een ander thuis gekregen?
    Wat lijkt me dat heerlijk met een kat op schoot te zitten breien. Ik hoop dat je ons vaak laat meegenieten van de avonturen van Aagje en Saartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig,2 van die leuke poesjes en zo
    gezellig net voor de Kerst.
    Handwerken met een poes op,schoot, niet
    altijd even handig, maar wel heel gezellig!
    Heel veel plezier met de poesjes en fijne dagen gewenst.
    Groeten van Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keileuke lieve schattige poesjes! Speels zijn ze ook en schootje liggen is nu eenmaal fijn! Ook ik heb 4 poezen, maar er is maar 1 schootligger bij. Fijne feestdagen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk ... jij weet wel wat doen de komende maanden. In zo'n kittens zit nog héél veel energie! ;-) Maar dat heb je er zonder meer voor over als ik zo zie dat ze op je schoot liggen. ;-)
    Gelukkig Nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen