zondag 8 december 2013

Kerstmarkt Düsseldorf


Met een bus vol oudcollega's
Nog nooit zo'n grote en goed bezochte kerstmarkt gezien.
6 verschillende kerstmarkten elk met zijn eigen stijl.
De markten staan in verbinding met elkaar door
versierde winkelstraten met kerstverlichting.
Ook de winkels aan de route zijn het bezoeken waard.
 
Ik bleef natuurlijk staan bij de wollige
 schapenvachtjes, moffen, boa's.



En ook bij de kraam met handgebreide en gevilte
mutsen, polswarmers, sjaals en sokken.
 
 
 Ik had natuurlijk mijn eigen gebreide en geborduurde mutsje op.



 Gepofte kastanjes, een lekkernij
die ik altijd moet kopen.
En dan al peuzelend verder langs de kraampjes.
Warm worden van glühwein en eierpunch,
en later een broodje currywurst als lunch.



 
 Veel lichtjes voor de donkere dagen.
 


 

4 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er gezellig uit Riet! Ik dacht altijd dat er alleen maar kitsch zou zijn ;)!! Een aanrader dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kerst markten zijn weer helemaal de tijd, en overal. In Duitsland dus wel heel bijzonder. Mooie muts draag je
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat staat ook nog een keer op mijn lijstje om naar toe te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oergezellig ziet het er daar uit Riet...!!! Heel anders dan onze kerstmarkten...kunnen we wat van leren!

    BeantwoordenVerwijderen