dinsdag 23 april 2013

Laminaria kant shawl breien

Deze shawl heeft zo'n mooi kantmotief.
Gebreid uit 1 streng Manos Lace, baby alpaca/zijde/kasmier.
Het gratis patroon heet Laminaria,
via Knitty.com met uitgebreide informatie.
Het patroon is leuk voor ervaren breisters.





Tijdens het breien het ik voor het eerst een lifeline gebruikt.
Een katoenen of gladde draad door de steken rijgen als ze op de naald staan.
Bij een fout is het dan mogelijk het breiwerk uit te trekken tot de draad
en de steken weer makkelijk op de naald te zetten.
Bij elk volgend patroon heb ik zo'n draad ingeregen.
Ik heb de lifeline één keer moeten gebruiken.
Ik wilde deze shawl met slechts één streng breien.
Ik was al aan de laatste patroonrand begonnen en zag dat ik
nóg een basispatroon kon breien met het garen voordat ik aan de rand begon.
 


7 opmerkingen:

  1. That's your most beautiful sawl to date! Beautiful color. xo Jenny

    BeantwoordenVerwijderen

  2. wouw zo mooi ,prachtig gewoon
    kan ik alleen van dromen

    liefs fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Riet, wat schitterend! Ik ben vol bewondering bij elke nieuwe post. Ook een mooie kleur, zo hangt de shawl als zeemist om je heen. Prachtig!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. deze prachtige sjaal staat ook nog op mijn verlanglijstje om te maken. Mooie kleur voor een prachtige sjaal!
    Groetjes, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wunderschöne Arbeit. Muster und Farbe perfekt.

    BeantwoordenVerwijderen